0

DESIGN LETTERS - Produktene med et personlig touch

Publisert:

 



// Salt & Pepper 309,- per stk. // Personlig matboks 189,- // Personlig flaske 189,- // Message board A2 999,- //

HVERDAG, SKRIVESAKER & INVENTAR.

I dag består DESIGN LETTERS av et bredt utvalg av produkter innen flere forskjellige varekategorier. Varemerket er representert i mer enn 1000 designledende butikker i 50 land - og nå også på Janne & Julia! Produktene er praktiske, enkle å style i hjemmet og bærer preg av en minimalistisk stil


// Personlig kopp 159,- //

● Finn koppen med din bokstav HER ●


// Månedelig planlegger 159,- // Personlig matboks 189,- // Personlig flaske 189,- //

DEN PERFEKTE GAVE.

Er du usikker på hva du skal kjøpe i venninnegave til jul eller er du litt sent ute med innflytningsgaven? Produktene fra DESIGN LETTERS gjør det enklere enn noen gang å gi en personlig gave. Annet enn de produktene med personlige bokstaver, er det også produkter som ethvert hjem har bruk for, som kalenderen eller middagsplanleggeren. 

● Finn den perfekte gaven HER ●




// Personlig putetrekk 169,- // Personlig kopp 159,- //

 


// Message board A4 249,- // Bokstaver 199,- // Notatblokk 139,- //

HISTORIE.

DESIGN LETTERS & Friends er et dansk designfirma grunnlagt av tidligere forfatter og journalist Mette Thomsen. Hun har alltid vært en stor fan av ord og skriving, og i 2009 fusjonerte hun det med sin lidenskap for design ved å etablere DESIGN LETTERS.

Hun avsluttet sin daværende jobb for det danske interiørmagasinet Bolig Magasinet og grunnla DESIGN LETTERS ved å lansere en serie bestående av svarte og hvite bokstaver. Etterhvert ble samlingen utvidet til å inkludere Arne Jacobsens håndtegnede typografi fra 1937. Resten er historie....

Se hele utvalget av DESIGN LETTERS her!


PONY: Skoene fra New York

Publisert:

 


 

PEOPLE OF NEW YORK 

Kanskje du har hørt om det, kanskje ikke. PONY ble født på Manhattan i 1972 og har siden det kledd opp stjerner på idrettsarenaen og på gaten. Herfra har PONY blitt en stor kommersiell aktør og er tilbake med tunge co-labs som f.eks. stjerneskuddet Joey Bada$$. Denne høsten er PONY å finne i hyllene på Janne & Julia - hvor fett er ikke det?


 

 

Vonde og stive sneakers? IKKE nå lengre. 

En av de beste tingene med PONY sine sneakers er at sålen er ut-av-denne-verden myk og god, og er i tillegg mulig å ta ut dersom man skulle trenge en spesiallaget såle. Med andre ord - ikke noe mer gnagsår og vonde bein!

 

 

- TOP STAR PLATFORM -

 

Dette er hele Janne & Julia-teamets favoritt og en fantastisk sko å gå med. Den tykke sålen gir skoen et trendy uttrykk, som gjør den perfekt med kule trend-pieces til, som et par freshe sokker eller en rå dongeribukse. 

 

 

- TOP STAR -

 

Den litt mer laidback modellen som passer perfekt til ethvert antrekk. Som her stylet med sweat-settet fra Dr. Denim! Så enkelt og så kult - akkurat det man trenger i en travel hverdag. 

Visste du at: Det hele startet for PONY med at ikoner som Pelé, Mohammed Ali, Paolo Rossi, Spudd Webb m.fl trykket Pony til sitt bryst og representerte varemerket på en eksepsjonell måte, ulikt noe annet sportswear-varemerke hadde gjort før. Dette gjenspeiler seg i PONY's uttrykk i dag, og gjør dem både orginal og unik!


 

Alt i alt er PONY fine skinnkvaliteter, gode såler og et originalt design som er lett gjenkjennelig. Merket er lett å like og har kapret hjertene - og føttene - våre!

 

Dette er høstens sneakers

Publisert:

This is PUMA.

Sneakers har tatt motebildet med storm, og et merke som har utmerket seg særlig både internasjonalt og nå også i Norge, er PUMA. Du ser de på blant annet Hollywoodkjendeiser som The Weeknd, Kylie Jenner, Rihanna og Cara Delevingne, i tillegg til store modellprofiler som Gigi Hadid og Karlie Kloss. Nå til høsten har det kommet inn mange nye modeller som vi her skal vise dere litt av! 

 



Tsugi Blaze Evoknit, Black // 1299,-

 



Ignite Evoknit, Green/White // 1299,-

 

Hvem er PUMA?

PUMA er en av verdens største sportsmerker som designer, utvikler og selger sko, klær og tilbehør. I over 65 år har PUMA produsert de mest innovative produktene for de raskeste idrettsutøverne på jorden. I 2013 ble deres nye hovedprinsipp; Å være verdens raskeste sportsmerke. Ikke bare sportslig, men gjennom alle handlinger og beslutninger. Målet er å være raskt ute på nye trender og bringe nye innovasjoner til markedet. 

 



Basket Platform Strap, Black & Nude // 1199,-

 



Basket Heart Patent, Black // 899,-

 

Hvorfor velge PUMA?

PUMA har fire verdier: Modig, selvsikker, bestemt og glad. Dette motiverer merket til å overgå sitt potensial og bruke sin kunnskap og historie for å etablere ytterligere troverdighet, autentisitet og en forståelse for spillene de spiller. Med andre ord, PUMA er ikke redd for å ta risikoer og gjør alt med overbevisning. De klarer rett og slett å skape noe unikt - og resultatet? 

 

"Definisjonen på sneakers? Skoen som passer til alt."

 



Fierce Strap Leather, Whisper White // 1199,-

 



Basket Heart Patent, White // 899,-

 

PUMA - morgendagens trend.

Fra å lage løpesko til å lage sko for hele folket, har PUMA tatt hjertene våre. Vi elsker å se den positive utviklingen PUMA har hatt i Norge de siste årene, og har store forventninger til merket i framtiden. I en særdeles "dokumentert" hverdag er trender viktig, uansett alder og kjønn. PUMA forstår deg, så gjør som kjendisene og heng deg på morgendagens trend - PUMA!

 



Basket Platform Core, White // 1099,-

 



Suede Heart Satin, Cameo Brown // 999,-

 

Hele utvalget av sneakers fra PUMA finner du her!

 

FASHION WEEK 2017

Publisert:

 

COPENHAGEN INTERNATIONAL FASHION FAIR

Puuh... Da er vi tilbake fra innkjøpsrunder i København og Oslo, som for oss betyr å lande igjen og vende blikket tilbake til hverdagen. Denne uken har gått i ett, fra møte til møte og fra agentur til agentur. Det er så mye fint som kommer til våren, vi kunne ikke gledet oss mer til å vise dere varene! Før det vil vi gjerne vise dere en liten smakebit av hverdagen på innkjøp - hvordan fungerer denne delen av moteindustrien egentlig?

 

Hvordan er dagene på innkjøp, og hvordan fungerer det egentlig? To ganger i året slipper alle merkene en såkalt hovedkolleksjon, en i februar og en i august. Messene blir lagt til nettop disse månedene, og vi reiser da til København og Oslo for innkjøp og inspirasjon. Denne gangen handlet vi hovedkolleksjonen for SS18, som er varer som kommer i butikk til våren 2018. Når vi er der handler vi inn for både Janne & Julia og REGN, som betyr både dame og herre kolleksjoner og mange ulike merker. 

I København er det CIFF (Copenhagen International Fashion Fare) og REVOLVER som er de to messene vi besøker. Her går dagene med på å gå rundt og kikke for å lete etter potensielle nye merker til butikkene, og å hilse på selgere hos de merkene vi allerede har. På disse messene er er det alt innen mote, både accessoarer og klær til dame, herre og barn.

Det å handle varer et halvår i forveien er ikke alltid like lett. Etterhvert som Janne & Julia gjør flere innkjøp lærer og feiler vi på veien. Nå som butikken har blitt et år, er det lettere å gjøre seg en tanke om hvilke varer og modeller som fungerer og ikke. Det som derimot ikke er like lett er å forutse trender. Derfor er det viktig at hele innkjøpsteamet er kritisk og reflektert til enhver tid og fungerer godt sammen.

 

OSLO FASHION WEEK

I Oslo har vi alle møtene og innkjøpene med leverandørene våre - alt nøye planlagt med et stramt tidsskjema. Vi drar rundt til de mange showroomene som ligger i ulike kanter av Oslo, hvor agenturene har store, fine showrooms. I showroomene er alle merkene det agenturet har representert, som gjør det lett å handle inn de merkene vi fører i butikken per dags dato, i tillegg til å kikke på de andre merkene som er der. I år ble vi både positivt og negativt overrasket over kolleksjonene for SS18, men totalt sett helt utrolig mye fint å se fram til!

En viktig del av innkjøpene er å prøve. "Hvordan sitter den på, er fargen fin, hvordan er passformen?". Her kommer det godt med at vi er tre jenter med ulike fasonger og smak, i tillegg til en mann som ikke er redd for å si sine meninger. Verdens beste team med andre ord! 

På de ulike showroomene får vi en presentasjon og gjennomgang av den kommende sesongens kolleksjon, hvor vi får et overblikk over bestselgere og de såkalte NOOS (Never out of stock) produktene. Ut i fra dette velger vi så hva som passer best for vår butikk, her damebukser fra Five Units til REGN. 

Det blir mye brus, godteri og snacks gjennom slagene - hehe.

Vi kan allerede nå avsløre at det kommer flere nye og spennende merker på Janne & Julia .....resten er en hemmelighet enn så lenge!

 

Høstnyheter fra WHYRED

Publisert:

AW17 WHYRED

Høstnyhetene begynner å fylles opp i butikken, og SOM vi gleder oss til å vise dere hva høsten har å by på i år! Det er noe helt spesielt med høsten; de fine fargene, gode og varme kvalitetene og robuste materialene...

 

Her en smakebit av de første nyhetene fra WHYRED!

 

 

 

Hjelp, det er ikke lommer på jakken - hvor skal jeg legge mobilen og lommeboken? Dette er vesken som er akkurat stor nok til å romme det man skulle trenge å ha med seg, men liten nok til å ikke henge i veien!

 

De populære sneakersene i skinn er nå endelig på lager igjen! Sneaker-trenden har for lengst tatt motebildet med storm, men en typisk sneaker kan ofte bli for sporty om du skal pynte deg litt ekstra til hverdags eller på jobb. Det er her disse kommer inn - casual og stilrene, men elegant og passer til ALT! Priser fra 1799 kr.


 

 


ENDELIG er de her. Utover mot høsten vil du alltid ha bruk for et lett ullskjerf, spesielt på sure regnværsdager som vi har så alt for mange av i Bergen. Nå kan du glemme kløe og dårlig kvalitet, disse er i 100% ull og er behagelig mot huden. Det beste av alt er de fine fargene de kommer i - vår favoritt er den grønne *sikle*! 

 

Høstnyhetene kan kjøpes i butikk nå, og vil snart bli tilgjengelig i nettbutikken!

 

Nytt merke: BERG WATCHES

Publisert:



Endelig er BERG her, og nå også på Janne & Julia! Du har sikkert lest om BERG klokkene på Facebook eller i nettaviser den siste tiden - det norske klokkemerket med reimer laget av lakseskinn fra Island. BERG er et merke inspirert av den rå og vakre naturen på Norges vestkyst. Vi er både imponert og inspirert av deres visjon og enestående merkevare - her er en liten smakebit på de unike produktene deres!

Ulriken Edition. Visste du at det på baksiden av disse urene er gravert inn et omriss av Ulriken? BERG betyr fjell på norsk, og som det høyeste av de syv fjell i Bergen, er Ulriken et symbol på de vakre og prektige fjellene som omkranser byen. Denne serien er laget i et begrenset opplag, og gjør klokkene ekstra spesielle!

En siste ting som er med på å gjøre akkurat din klokke unik, er at du kan sette sammen reim og ur helt selv. Her kan du mikse størrelser og farger på både reim og ur, og på den måten sette sammen din helt unike klokke som passer dine preferanser! Hvor genialt er ikke det? Under har vi satt sammen noen forslag, men ur og reim selges separat. 


SVART // SØLV


 

BLÅ // SØLV


 

GRØNN // GULL




SVART // GULL


 

RØD // SØLV


Alle klokkene vil snart være tilgjengelig for salg i nettbutikken, men kan allerede nå kjøpes i butikk! 

 

ELDE Cosmetics - Luxury Skin Care

Publisert:

100% naturlig og trygt for huden!

 

ELDE er neste generasjons naturlige hudpleie, som er både luksuriøst, gir synlige resultater og er 100% trygt for sensitiv hud. ELDE er den perfekte kombinasjonen mellom avansert kjemi og naturlige formler, som har resultert i produkter som er enkle å bruke og trygg for huden. Dette er det vi kaller ekte lidenskap for skjønnhet - og nå kan disse produktene også bli dine!

For å bli et av de reneste merkene i verden, plukker ELDE råvarer etter strenge krav - kalt ELDE-garanti. Dette betyr at hvert ELDE produkt du møter, garantert gir maksimal effekt og holder alle krav.


 

Møt grunnleggeren - verdens yngste hudpleiegründer


I Norge er han kjent for sin enorme lidenskap for hudpleie og som en aspirant gründer, som vant Gründerspireprisen i 2015. I en alder av 14 år hadde Vemund Eldegard en visjon om å kurere sine egne behov for hudpleie uten å være en forbruker på skjønnhetsmarkedet. "Hvorfor var ikke luksuriøs skjønnhet enkel, tilgjengelig og effektivt? Jeg trengte noe som var rent, enkelt og effektivt."

Etter å ha kastet ut hudpleieprodukt på hudpleieprodukt fra badehyllene, begynte han å formulere produkter på egenhånd på det lille kjøkkenet sitt. Rent, enkelt og effektivt ble kjernen i merkets visjon, og den minimalistiske, men smarte, tankegangen ble starten på en nyskapende hudpleieserie lansert i selektive butikker allerede i 2013.

 

Fra Førde til Hollywood


Nå er ELDE solgt både nasjonalt og internasjonalt, står selv for både utvikling, produksjon og pakking av produkter i sitt anlegg i Førde. På den måten har de fortsatt full kontroll på hva som går i de dyrebare flaskene, før de sendes helt til Hollywood. I dag fremmes merket blant annet gjennom Hollywoodstjernen Emma Watson, som er en stor fan av merket. 

 

Om produktene

 

ENZYME TREATMENT

En behandlingsmaske som fysisk og kjemisk eksfolierer og peeler huden. Fjerner døde hudceller, renser porene og etterlater huden ren, skinnende og myk. 

DETOX MASK

En to-the-rescue ansiktsmaske som rengjør og renser huden og porene, uten å fjerne fuktighet, som vil gi huden en ekstra glød. 

CREAMY CLEANSER

En super mild rens som fjerner urenheter og sminke, helt uten å stjele fuktighet og uten å irritere. 

BALANCING TREATMENT

En reparerende multi-vitamin og oljefri natt- og dagbehandling. Den smelter inn i huden og gir fuktighet, som hjelper med å fornye og reparere huden uten å irritere. 

HYDRATING MOSTURIZER

En fløyelsaktig myk krem som mykner og styrker huden, med en umiddelbar følelse av fuktighet. Etterfyller fuktighetsnivåene i huden og frigjør den for irritasjon. Den forbedrer og øker hudens naturlige elastisitet og gir en beskyttende barriere som er perfekt for både dag og natt. Kollagennivåer øker for økt fasthet og færre linjer og rynker. 

ANTI-AGING MOISTURIZER

Den perfekte dag og nattkrem for moden hud som opplever de første tegnene på aldring. Avgrenser rynker teksturen i huden for å øke kollagen og fylle linjer og rynker. Plumper og gir dyp fuktighet til huden som varer hele dagen. 


LIPID SERUM

Balanserer, gir fuktighet, øker reparasjonen av huden, fornyer, beskytter og regenererer huden. Tilfører huden antioksidanter, vitaminer, essensielle aminosyrer, omega 3, 6 og 9, UV-beskyttelse og naturlige ingredienser. Gir en fløyelsaktig myk hud som gløder.

EYE CREAM

Den ultimate behandlingen mot mørke ringer under øynene og reduksjon av rynker i området rundt øynene. Den får huden til å slappe av og glatte ut linjer og rynker, og du vil etter kort tid merke at huden strammes og løftes. 

 

Lip and cheek rush


Gir deg raskt farge på både lepper og kinn, som varer. Gir fuktighet, beskytter og gir fjeset farge. Finnes i flere ulike nyanser. Se hele utvalget av farger i nettbutikken vår! Her ser dere vår fine modell Shirin, i tre av fargene. 




 

Shop hele utvalget av ELDE Cosmetics HER!


SOMMERSALG: Gjør et kupp!

Publisert:


Tiden er inne for det store sommersalget, og vi har i år slått til med opp til 70% på alt fra sneakers fra Puma til vesker fra Tiger of Sweden. Her vil du med andre ord garantert finne noe du liker! Nå gjenstår det bare å shoppe.... er du klar?

 

 

VESKE FRA WHYRED NÅ KUN 1000 ,-

SOLBRILLER FRA JANNE & JULIA NÅ KUN 300,-

 

Dette er den perfekte "strolling around" vesken, med god plass til alle småtingene du trenger med deg på farten. Med glatt skinn på ene siden og suede på den andre, stråler den trend og kvalitet. Vesken er i cognac (som vist på bildet), grå, sort og croco. 

 

UTVALGTE FASHION BØKER FRA TASCHEN NÅ KUN 300,-

 

 

BOOTS FRA WHYRED NÅ KUN 2000,-

 

Boots er noe man alltid trenger i skapet, så å få tak i et par solide, gode boots til redusert pris er litt av et kupp! Disse fra Whyred er i ekte skinn, med god såle og et unikt utseende.  

 

CROSSOVER VESKE FRA COCCINELLE NÅ KUN 1000,-

 

Det er ingen tvil om at trend-fargen i år er rød. Hva er bedre enn å style antrekket med den lille, perfekte crossover vesken, som denne fra Coccinelle, i rød?  Denne er en must-have i sommer!

 

BAG FRA TIGER OF SWEDEN NÅ KUN 2000,-

CROSSOVER VESKE FRA TIGER OF SWEDEN NÅ KUN 1000,-

 

Hvor fin er ikke kombinasjonen av den beige linen og svart skinn? Dette er en populær serie fra Tiger of Sweden, så vil du sikre deg en selv, må du være tidlig ute!

 

 

UTVALGTE SKO NÅ KUN 500,-

 

Sko, sko, sko - vi får aldri nok av sko! Det gjør godt for lommeboken å handle sko på salg, spesielt med så gode priser. Her er sko fra merker som TOMS, PUMA, Steve Madden og Tiger of Sweden. 

 

 

CROSSOVER VESKE FRA COCCINELLE NÅ KUN 2000,-

SOLBRILLER FRA JANNE & JULIA NÅ KUN 300,-

 

 

 

BUCKET BAG FRA COCCINELLE NÅ KUN 2000,-

 

Ingenting slår å handle "the classics" på salg - og nå har du muligheten til nettopp det! En bucket bag som dette er vesken man føler for å bruke hele året og som passer til alle anledninger. Ekstra godt føles det når favoritten er å finne på salget *yay*. 

 

LOMMEBOK FRA TIGER OF SWEDEN NÅ KUN 500,-

 

Den fineste lille lommeboken, med plass til de bankkortene man skulle trenge. I en trendy gulfarge og stilrent design, er denne et sikkert kjøp i sommer. Og enda bedre, den er også i sort - og den er også på salg! 

 

VELKOMMEN INN TIL OSS FOR GODE KUPP I STRANDGATEN 66! 

 

 

Månedens favoritter: Juni

Publisert:

Vi merker det på humøret, energien og inspirasjonen - sommeren er her!

 

På Janne & Julia er sommervarene på plass og klare for å bli med DEG på ferie, enten det er et par kule briller på hodet eller en trendy veske over skulderen. Denne sommeren er det gode kvaliteter, freshe farger og mote-med-god-samvittighet som gjelder. 

 

 
 

 

Veske fra COCCINELLE // Solbriller fra JANNE & JULIA // Sko fra TOMS

 

Vår daglige leder Ingeborg ville tatt med seg sin favorittveske fra Coccinelle på ferie. Med denne ville hun stylet antrekket rent og enkelt, gjerne sammen med et par av solbrillene fra Janne & Julia. Som behagelig og komfortabelt skotøy, er TOMS perfekt i sommer! Hennes favoritter er alpargata-modellen i suede skinn. Husk at for hvert par sko du kjøper fra TOMS, vil TOMS hjelpe en person som trenger det - ONE FOR ONE 

 

 


Facial mist fra MAYA WATER // Bag fra Tiger of Sweden

 

Facial misten fra Maya Water kan brukes som fuktighetsgivende spray før du sminker deg, settingspray etter sminken er lagt eller som en touch-up om du føler at sminken trenger det utover dagen. I denne månedenes utgave av VOGUE kan du lese om makeup artisten Katey Denno sin "Guide to Going Green for Spring". Her skriver hun om Facial misten fra Maya Water, og hva den kan brukes til;

"Om våren eller sommeren, kan du bruke en facial water mist etter du har dusjet for ekstra fuktighet og pleiende ingredienser  som behandler huden, eller du kan ha med deg sprayene fra Maya Water i vesken og spraye huden gjennom hele dagen".

 

Veske fra Tiger of Sweden // Solbriller fra JANNE & JULIA // Sneakers fra DIADORA 

 

Bloggerens favoritt! Diadora er et av våre nyeste sneakersmerker i butikken, og denne måneden ramlet disse freshe skoene inn døren hos oss. Ikke bare er de gule og fine å se på, men komfortable og gode på foten er de også - til bare 1199 kr. 

 

Vi har vanlige åpningstider i butikken i hele sommer -
velkommen til oss i Strandgaten 66! 

 

QUAY - elsket av Hollywoods stjerner

Publisert:

 

Hva har kjendiser som Kylie Jenner,
Gigi Hadid og Vanessa Hudgens til felles?

 

QUAY.

Du har kanskje sett de på en kjent Instagram profil eller på et paparazzibilde av en kjendis i et magasin. I 12 år har QUAY bygget en #QUAYSQUAD som er lojal og lidenskapelig, basert på merkets evne til å sette de nyeste trendene innen tilbehør. Quay Australia er stiftet på bakgrunn av en drøm om å skape kule solbriller som passer til alle - både kvalitet og god pris


Solbrillene er elsket av kjendiser over hele verden, som Hollywood stjernene Gigi Hadid, Kylie Jenner, Vanessa Hudgens og Kardashian-søstrene. De representerer med det både kvalitet, eksklusivitet og trend. Hva er vel kulere enn å kunne kjøpe de samme brillene som dem - uten at det trenger å koste deg skjorta?

 

 

• CAFÉ RACER • 

Den er edgy, statement og veldig Kim Kardashian. Café Racer, her avbildet på Gigi Hadid, er en brille for den som tør å skille seg ut og som ønsker en brille som er en sentral del av hele antrekket. Enten du vil ha briller å gjemme deg bak eller sette en edge på antrekket, så er dette modellen du bør velge! Gigi er her også (til høyre) avbildet i modellen My Girl. 

 

• MY GIRL •


 

Denne unike brillen er Quay's opprinnelige signaturbrille, og er en sporty modell med et lekent uttrykk som gir farget til fjeset. Her er Vanessa Hudgens avbildet i sine My Girl-solbriller i et casual antrekk, hvor det er brillen som står i fokus. Vi har også denne modellen i det trendy marble printet. Med cat-eye fasong og oversized look, er dette brillen for deg som ønsker å ha noe som ikke alle andre har. Vanessa er her også avbildet (til venstre) i modellen High Key. 

 

 

• HIGH KEY • 

Pilotbrillen er elsket av Kardashian og Jenner søstrene, og er helt klart den brillen som er lettest å style og enklest å bli glad i. Hvilke ansiktsform eller antrekk passer pilotbrillen ikke til? Som den mest klassiske og enkle brillen å style, er High Key den best solgte modellen så langt. Vi har også The Playa, som er en mer feminin og trendbasert pilotbrille. Begge disse modellene er et godt alternativ for deg som ønsker all-around brillen!

 

Alle de trendy solbrillene fra Quay finner du HER.

 

ALLE KJØP OVER 1000,- GIR GRATIS FRAKT!
LEVERING 1-3 DAGER FRA VAREN ER SENDT.
MØBLER NORMALT 1-4 UKER.

Meld deg på
vårt nyhetsbrev



Motta nyheter og ferske tilbud rett i inboxen!